၂၀၀၈ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းတြင္ Kaladan Multi-Modal Transit အမည္ရေသာ US$ 120M တန္ဖိုးရွိ Project ကို အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ျမန္မာ ႏွင္ India သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ၎ Project တြင္ ကုန္းလမ္းႏွင့္ ေရလမ္းပို႕ေဆာင္ေရး ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ပါ၀င္မည္ျဖစ္ ျပီး၊ ၄ ႏွစ္ အတြင္း တည္ေဆာက္ပီးစီးရန္ ခန္႕မွန္းတားသည္။
Project တြင္ အစိတ္အပိုင္း ၃ ပိုင္းပါ၀င္မည္ျဖစ္ျပီး၊ ပထမ အပိုင္းမွာ အဂ္လိပ္ေခတ္ ကတည္းကရွိခဲ့ေသာ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အပိုင္းမွာ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ကလက္၀ အထိ ကုန္စည္ပို႕ေဆာင္ ႏိုင္ေစေရး ျဖစ္ကာ၊ တတိယ အပိုင္းမွာ ကလက္၀ မွ စိုင္ဟာ (Saiha - Mizoram) အထိ ကုန္စည္ ပို႕ေဆာင္ႏိုင္ေသာ လမ္းေဖါက္ လုပ္ေရးျဖစ္သည္။ ၎ လမ္းပိုင္းသည္ India ျပည္ရွိ India အမ်ိဳးသား အေ၀းေျပးလမ္း (၅၄) ႏွင့္ သြားေရာက္ေပါင္းဆံုမည္ ျဖစ္သည္။
စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းမွာ India ႏိုင္ငံ Mizoram ျပည္နယ္ Aizawl မွ ၄၀၀ ကီလိုမီတာ ကြာေ၀းျပီး၊ နယ္စပ္မွ ၂၅၀ ကီလိုမီတာ ကြာေ၀းသည္။ ၎ ဆိပ္ကမ္းအား Maritime Company မွ ဦးစီးကာ အိႏၵိယ မွ ကၽြမ္းက်င္ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္း၏ တတိယ အပိုင္းျဖစ္ေသာ လမး္ေဖါက္လုပ္ေရးအား RITES (Rail India Technical Economic Services) မွ ဦးစီး အေကာင္ အထည္ေဖၚမည္ ျဖစ္ျပီး၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ အတြင္းျပီးစီး ရန္ ခန္႕မွန္းထားသည္။
၎စီမံကိန္းျပီးစီးသြားပါ က အိႏၵိယႏိုင္ငံ ၏ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကုန္သြယ္ေရး မွာ မ်ားစြာ လြယ္ကူ အဆင္ေျပသြားမည္ျဖစ္သည္။
Ref: 1) http://www.burmeseclassic.com/news_detail.php?id=1322&type=3
2) http://lyansamte.blogspot.com/2008/04/kaladan-multi-modal-transit-transport.html
No comments:
Post a Comment