ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္ေျပာင္းလိုက္တာ ၅ လေက်ာ္ပဲ ရွိေသးသည္...လူၾကီးအသစ္ရဲ႕ အျမင္နဲ႕ ကြ်န္ေတာ့ရဲ အျမင္ေတြ အတန္ကြာဟေနသည္ ကို လၾကာလာတာႏွင့္အမွ် ပိုမိုသိျမင္လာရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အလုပ္မပင္ပန္းသမွ်၊ လူၾကီး ႏွင့္ အဆင္မေျပ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမလဲဆိုတာစဥ္းစားတာက စလို႕ ဤ ပို႕စ္ေလးေရးဖို အေၾကာင္းျဖစ္လာရသည္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္ က လူၾကီးႏွင့္ လူငယ္ အျမင္ကြာဟမႈေတြ ရွိလားဟု ျပန္စဥ္းစာမိသည္။ သတိတရႏွင့္ ကြာဟမႈေတြ ရွိခဲ့ေၾကာင္း အမွတ္ရေနသည္။
ဥပမာ..ကြ်န္ေတာ္ အျပင္စာမ်ား စဖတ္ကာ စ ကပါ။ လူငယ္သဘာဝအတိုင္း ကြ်န္ေတာစဖတ္တာ သိုင္းဝတၳဳေတြပါ။ ထိုမွတဆင့္ ယုဝတီၾကည္ေဝ၊ ဘုန္းႏိုင္၊ ဒဂုန္ေရႊျမွား၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ တို႕ကိုစဖတ္ခါစ...ဝတၳဳဖတ္လို႕ စိတ္ကူးယဥ္ေကာင္းတုန္း ကာလ ျဖစ္သည္။ တေန႕ေတာ့ကြ်န္ေတာ့မိခင္က
"ဥပမာ..သားမွာ စာတအုပ္ပဲဖတ္ဖို႕ အခ်ိန္ရွိမယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ဝတၳဳတအုပ္ နဲ႕ မဂၢဇင္း တအုပ္ သားမွာ ရွိတယ္ဆိုရင္၊ ဘယ္ဟာကို ဦးစားေပးျပီး ဖတ္မလဲ" ဟု ေမးပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ကလည္း မဆိုင္းမတြ
"ဝတၳဳပဲ ဖတ္မွာေပါ့ ေမေမရ၊ မဂၢဇင္း က အခန္းဆက္ေတြေရာ၊ အခန္းဖ်က္ေတြေရာ၊ အခန္းရပ္ေတြ ေရာ ရႈပ္ေနတာပဲ။ ျပီးေတာ့ သားက အခ်ိန္ဆြဲ ျပီး ေစာင့္ဖတ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး၊ တထိုင္တည္း ဖတ္ျပီး ..ျပီးေရာ" ဟုျပန္ေျဖလိုက္သည္။
ကြ်န္ေတာ့အေျဖ ရေတာ့မွ ေမေမ က စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပသည္။
"ေမေမ ဆိုရင္ေတာ့ မဂၢဇင္း ကို ေရြး မွာ ကြ၊ မဂၢဇင္း တအုပ္ကိုဖတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္နယ္ပယ္ေဒသ နဲ႕ ပက္သက္တဲ့ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ ကိုယ့္နယ္ အေနနဲ႕ အေရးမၾကီးေပမဲ့ တႏိုင္ငံ လံုးအေနနဲ႕ အေရးၾကီးတဲ့ သတင္းေတြ၊ စီးပြါးေရးသတင္းေတြ၊ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြ စသျဖင့္ သုတေတြ ရသေတြ အမ်ားၾကီး ေပး ႏုိင္တယ္" ဟု စိတ္ကူးယဥ္ ေနေသာ သားကို လက္ေတြ႕ေပၚေရာက္ ေအာင္ဆြဲတင္ေပးသည္။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိတဲ့ ပထမ ဆံုး လူၾကီး လူငယ္ အျမင္ ကြဲ လြဲမႈပါ။
ေနာက္ ဥပမာ က ကြ်န္ေတာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ျပီးခါစ၊ ဆိုင္မွာ ကူေနတုန္းက ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရဲ႕ တိတ္ေခြဆိုင္ေသးေသး ေလး မွာ လိုအပ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ ကို ရန္ကုန္ က သြားသြားဝယ္ ရပါသည္။ တေန႕ေတာ့ လူငယ္ ၾကိဳက္ တိတ္ေခြ ၂ ေခြတျပိဳင္တည္းထြက္လာ၏။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ထုတ္ေဝသူတို႕သည္ တိတ္ေခြေကာင္း ၂ ခု ကို တျပိဳင္တည္း ျဖန္႕ေလ့မရွိေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ တေခြက အရမ္းေပါက္သြား လွ်င္ တျခား အေခြ မွာ ေကာင္းပါ လွ်က္ ေရာင္းရသင့္သမွ် မေရာင္းရေတာ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ထြက္သည့္ အေခြ ၂ ေခြကို တိတ္ေခြ A ႏွင့္ တိတ္ေခြ B ပဲဆိုပါေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စမ္းနားေထာင္ျပီးသည္ အခါ ကြ်န္ေတာ့မိခင္က ပဲ ေမးပါသည္။
"ဘယ္ အေခြေပါက္မယ္ထင္သလဲ သား"
၂ ေခြယွဥ္နားေထာင္ျပီး.. ကြ်န္ေတာ္က အေခြ A ကိုၾကိဳက္ေနသည္ မို႕
"အေခြ A ကေပါက္မယ္ထင္တယ္ ေမေမ ရ"
"ေမေမ ကေတာ့ အေခြ B ေပါက္မယ္ ထင္တယ္" ဟု ေမေမ က သူ႕အျမင္ကိုေျပာသည္။ သူ႕ေရြးခ်ယ္မႈ(အျမင္) မွန္ပါသည္။ ထိုတိတ္ေခြ မွာ ယေန႕တိုင္လူငယ္မ်ားၾကားတြင္ အေရာင္းတြင္က်ယ္ဆဲ ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ့၏ ဒုတိယ ေျမာက္ကြဲလြဲေသာ မွားယြင္းေသာ အျမင္လည္းျဖစ္ေပသည္။
ေနာက္ထပ္ ဥပမာ က ေတာ့ကြ်န္ေတာ္ တကၠသိုလ္ တက္ေနတုန္းက ျဖစ္သည္။ အေဆာင္ ေနရင္း ခင္ေနေသာ ညီတေယာက္ ရွိသည္။ သူကလည္း စာ အလြန္ဖတ္သည္။ ထိုညီ မွာ ကြ်န္ေတာ္ ႏွင့္အသက္ကြာ လွ အမ်ားဆံု ၂ ႏွစ္သာရွိမည္။ တေန႕ေတာ့ အင္းယား မွာ ထိုင္ၾကရင္း ျငင္းၾကေတာ့တာပါပဲ။ သူက ေမာ္ဒါန္ ကဗ်ာ ကို ကဗ်ာ အျဖစ္ မွတ္ယူ ေစလိုသည္။ ကြ်န္ေတာက လည္း ေမာ္ဒါန္ ကဗ်ာက ေမာ္ဒါန္ ကဗ်ာ၊ ကဗ်ာ က ကဗ်ာ.. နံမည္ သာဆင္တူယိုးမွား ရွိေပမဲ့ မတူညီေသာ အႏုပညာ ၂ ခုဟုေျပာဆိုျငင္းဆန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က
"ကဗ်ာ ရဲ႕ အသက္က ကာရန္ ကြ။ ကာရန္ေၾကာင့္သာ ကဗ်ာ ဆိုတာ အရွည္သျဖင့္ က်န္သကြ၊ ကာရန္ မပါရင္ ဖတ္လို႕ေကာင္းလည္း ခဏဆို ေမ့သြားတာပဲ"
"ကိုလင္းေဇာ္ က လည္း တုန္းလိုက္ တာ အဂႍလိပ္မွာေတာင္ Free Verse ဆိုတဲ့ ကာရန္ မဲ့ကဗ်ာေတြ ရွိတယ္ဗ်" ဟု ကြ်န္ေတာ့ကို ျပန္ႏွိပ္ကြပ္ပါသည္။
"မရွိဘူးလို႕မေျပာပါဘူဗ်ာ...မတူတာကိုသာ ေျပာျပတာပါ...ဥပမာ.. ေနျခည္ျဖာမွ ေႏြးေသာေၾကာင့္၊ ေလျပည္လာက ေအးေသာေၾကာင့္၊ ေရႊျပည္ဌာန ေဝးေသာေၾကာင့္၊ မဲဇာေတာင္ေျခ၊ ပြဲခါေညာင္ေရ စတာေတြဟာ ကာရန္ ပါလို႕သာ ခုထိ က်န္တာဟ" ကြ်န္ေတာ္ကပဲ ဆက္ျပီး "ျပီးေတာ့လည္း ေရွးက လူေတြ ဟာ မွတ္ခ်င္သားခ်င္ ရင္ ကာရန္ နဲ႕သာ မွတ္တာပါပဲ ဥပမာ...လွည္းဝန္ရိုးသံတညံညံတို႕...အုတ္ၾကစ္ေက်ာ္ေအးတို႕..စတာေတြဟာ ကာရန္ပါလို႕သာ...ရြတ္ဆိုရာမွာ အသံခ်ိဳတယ္ မွတ္ရလြယ္တယ္ မ်ိဳးဆက္တခုမွတခုထိ မွတ္မိႏိုင္ၾကတာကြ...ကာရံမပါတဲ့ မင္းတို႕ေမာ္ဒါန္ ကဗ်ာေတြ ဟာ..ဒီေန႕ဆိုျပီး နက္ဖန္က်..ဘာရြတ္ခဲ့လဲ ဆိုတာေတာင္ မမွတ္မိႏိုင္ဘူး"
အဲဒီလို ျငင္းခဲ့ၾကေပမဲ့ ခုခ်ိန္ထိ သူလည္းသူ႕အျမင္ကို မစြန္႕ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ေမာ္ဒါန္ ကဗ်ား မ်ားဖတ္ေလ့ရွိေပမဲ့.. သိပ္မထိလွေပ။ လူၾကီး နဲ႕ လူငယ္ လို အသက္မကြာ ေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အျမင္မတူခဲ့ၾကပါ။
ေနာက္ဆံုး ဥပမာ ကေတာ့ လုပ္ငန္း ခြင္မွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ပထမ ဆံုး အလုပ္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ႏွင့္ ရာထူးတူ တြဲအလုပ္လုပ္ လုပ္ရသူမွာ ေကာ္ေကးဆပ္ လူမ်ိဳး အဖိုးၾကီး ျဖစ္သည္။ အလုပ္စိမံ ခန္႕ခြဲမႈေပၚတြင္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ နည္းနည္း မွ် အျမင္ မတူသူ ျဖစ္သည္။ သူက ျဖည္းျဖည္း ေလးေလး သာ ဆြဲ၍ အလုပ္လိုသည္။ သူ႕အေၾကာင္းျပခ်က္ က အမွားအယြင္း နည္းေအာင္၊ ကာစတမၼာ ရဲ ကြန္ပလိန္း နည္းေအာင္၊ အမွားေၾကာင္ထပ္ခါ ထပ္ခါလုပ္ရျပီး ကုန္က်စရိတ္ မတက္ေအာင္ ဟု အေၾကာင္း ျပပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့အျမင္က တမ်ိဳးျဖစ္ျပီး အခ်ိန္တိုင္းသည္ ေငြ ဟု ျမင္ထားသည္။ ပေရာဂ်က္ကို ေႏွးေႏွး လုပ္၍ ဆြဲဆန္႕ လွ်င္ ကုန္က်စရိတ္ပိုမ်ားျပီး၊ အျမတ္အစြန္းနည္းမည္၊ သတ္မွတ္ထားေသာ ရက္ထက္ ေစာ၍ ျပီးလွ်င္ ကုန္က်စရိတ္ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္၍ ကုမၸဏီအတြက္အျမတ္ပိုရမည္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕အတြက္ ေဘာနပ္စ္ ပိုရမည္ ဟုတြက္သည္။ ျပီးတတ္သမွ် တြန္းလုပ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ေႏွးေႏွး ဆြဲ လုပ္ေသာ သူ႕အၾကား ေန႕တိုင္းလိုလို စကားမ်ားၾကရသည္။ ကြ်န္တာ္ဝင္ျပီး ၆ လ အၾကာမွာပဲ သူအလုပ္ထြက္သြားသည္။
ဒုတိယ အလုပ္တြင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့လူၾကီး မွာ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္သည္။ အသက္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ့ထက္ၾကီး လွ်င္ ၅ ႏွစ္ ၆ ႏွစ္ ေလာက္သာ ရွိမည္။ ဒုတိယ အလုပ္ကို စဝင္ ခါစတြင္ ထိုအမ်ိဳးသမီးႏွင့္ အနည္းငယ္ မွ်မတည့္ေပ။ သူကလည္း သူ႕စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ စံေတြႏွင့္ မကိုက္ညီ သမွ် ကြ်န္ေတာ့ကို ဆူပူပါသည္။ ပေရာဂ်က္ တခု၏ အတိုင္ပင္ခံ အဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္ရသည္ မို႕ လည္း စနစ္တက် အျမင္က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ၾကရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုတိုင္ကလည္း သူ႕စံမ်ား၊ စည္းကမ္း မ်ားမွာ အင္မတန္ေကာင္းသည္ ဟု လက္ခံေသာေၾကာင့္ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားပါသည္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း စိတ္တံခါး ဖြင့္ထားသူ၊ Open Door ေပၚလစီ က်င့္သံုး သည္မို႕ လက္တြဲလုပ္၍ အင္မတန္ မွ အဆင္ေျပသြားသည္။ အလုပ္ဝင္ျပီး ေလလ အၾကာတြင္ မ်က္ႏွာလႊဲသြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုင္တြယ္ရေသာ ကဏၰကို ဝင္မစြက္ေတာ့ပါ။ ျပႆနာ တခုကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းတိုင္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ အေျခတင္ေဆြးေႏြးေလ့ ရွိသည္။ ကုမၸဏီ အတြင္းပိုင္းတြင္ အားလံုးတူညီေသာ အျမင္ရျပီ ဆိုမွ ျပင္ပ အဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းသည္။ ၾကာၾကာေနေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕ မွာ ရင္ဆိုင္ရ မလြယ္ေသာ၊ တန္ဖိုးရွိေသာအၾကံမ်ား ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ေပးႏုိင္ေသာ အဖြဲ႕အျဖစ္ အျမဲေနရာ အေပးခံရသည္။ လူၾကီး လူငယ္ တို႕၏သေဘာထား အျမင္တူညီမႈ၊ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္မႈ၊ မွန္ကန္ေသာ စီမံ ခန္႕ခြဲ မႈ တို႕၏ ရလာဒ္ဟု ပင္ဆိုခ်င္ပါသည္။
အထက္ပါ ဥပမာ မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားျပီးခ်ိန္တြင္ေတာ့၊ လူၾကီး လူငယ္တို႕၏ သေဘာတူညီမႈ၊ ကြဲလြဲမႈတို႕သည္ ေနရာတိုင္းတြင္ ရွိေနခဲ့သည္၊ ရွိေနသည္၊ ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုတူညီမႈ ကြဲလြဲမႈတို႕ ကို ေကာင္းစြာစီမံ ခန္႕ခြဲ ႏိုင္မည္ ဆိုလွ်င္၊ မိမိပူးေပါင္း ပါဝင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္း၏ ဖြံျဖိဳးစည္ပင္ရာ၊ တဦးခ်င္းစီ၏ တိုးတက္ရာ သို႕ ဦးတည္မည္ျဖစ္ေသာ္ လည္း၊ မွားယြင္းစြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဖြဲ႕အစည္း၏ က်ဆံုးရာ၊ တဦးခ်င္းစီ၏ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးရာသို႕သာ ဦးတည္ေပလိမ့္မည္။ မွားယြင္းေသာ စီမံခန္႕ခြဲမႈ၏ အက်ိဳးဆက္မွာ လည္း ေရတိုတြင္ သိသာထင္ရွားျခင္းမရွိပဲ၊ ေရရွည္ကာလ တခုၾကာျမင့္ျပီးမွသာ ျဗဳန္းကနည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္မို႕ လက္တေလာအေနျဖင့္ ကိုင္တြယ္ပံု မွားသည္ မွန္သည္ ေျပာဆိုေဝဖန္ ရန္ မလြယ္လွေပ။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစ အထက္ပါ လူၾကီး လူငယ္ ဥပမာ မ်ားမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ့အတြက္ မွတ္မွတ္ ရရ ရွိလွေပေတာ့သည္။
1 comment:
လူၾကီးနွင့္လူငယ္ ဥပမာေလးေတြလာဖတ္တြားပါ၏
လူၾကီးနွင့္လူငယ္စာသင္ရတုန္းက အိမ္နဲ့ေအးေဆးပါပဲ။
ငယ္ငယ္ကေတာ့အိမ္ကဒါလုပ္ဆိုလုပ္လိုက္တာပဲ အဆူမခံနိုင္တာတေၾကာင္း ဆူခံျပီးလည္းလုပ္မမယ့္တူတူ တစ္ခါတည္းနားေထာင္လိုက္တာမ်ိဳးေနာက္ေတာ့ အျမင္ေတြကြဲလာေလ။ အိမ္ကအလုပ္တစ္ခုကိုစြဲျမဲေအာင္ျမင္ေစခ်င္တာ မိုးဒီထြက္လာလို ့ ခုေတာ့ဒီအလုပ္တစ္ခုတည္းမွာအေျပာင္းပဲလုပ္ေနမိတယ္ ကိုယ္တိုင္လညး္ကိုယ့္ကိုကိုယ္နားအလည္ေတာ့ဖူး
သာယာခ်မ္းေျမ့ပါေစရွင္း
မိုး
Post a Comment